Helpt Bisolvon bij vastzittend taai snot achter in neus en keel?

Dochter heeft al maanden daar last van.Stomen en zoutoplossing doet niks.Arts raad Bisolvon aan voor taai slijm maar dat is een hoestdrank.Apart toch? Enige wat help is neusspray de medicinale .Gebruiken we alleen savonds.Maar dat werkt verslavend dus wil ik mee stoppen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi, het is geen hoestdrank. Je drinkt het idd wel, dat klopt. Maar bisolvon maakt het slijm in de holtes dunner waardoor je het kunt ophoesten. Ook slijm tussen de neus en keel komt hierdoor makkelijker los. Mijn dochter is inmiddels 19 jaar, maar zij heeft dit ook vaak moeten gebruiken bij een aanhoudende kou. Na een dag ging het vaak al beter.
Je hebt ook nog fluimucil, dat werkt hetzelfde. Je krijgt het trouwens in verschillende vormen (kant en klare drank, tabletten die jezelf oplost etc). Een goede drogist kan je hierbij helpen.
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je al eens Rhinocord geprobeerd? Dat is een apparaatje waar je weliswaar ook een zoutoplossing in moet doen (water met zout zonder jodium) maar dan komt de zoutoplossing hoger in de holtes terecht waardoor die beter werkt dan wanneer je zelf een zoutoplossing opsnuift of in spuit. Je koopt het bij de apotheek voor een euro of 12.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor jullie antwoorden ! Zo,n apparaatje klinkt handig maar weet nu al dat ze daarvan in paniek raakt.Het drankje heeft ook niks geholpen.Zat al te denken aan een snotstofzuiger.Haha zag dat die bestaan voor jonge kinderen.Maar weet niet of die ook zo ver het vastzittende snot weg kunnen halen

Antwoorden (1)

Ja. Bisolvon maakt het snot dunner en vloeibaarder. Dus ook te gebruiken voor vastzittende hoest.

De werkzame stof is broomhexinehydrochloride. Consumentenbond: de werking van hoestdrankjes en tabletten met broomhexine, bedoeld om taai slijm op te hoesten, is niet bewezen. Dus het is de vraag of het echt helpt.
SimonV