Hoelang duurt het voordat een (auto)accu leeg is als er een elektrische koelbox is aangesloten?

De koelbox is aangesloten via de 12V-sigaretten-aansteker.

een week geleden
TurfGraver
een week geleden
Hangt van accu af en vermogen koelbox.
Inekez1
een week geleden
Hangt er ook van af wat je in die koelbox stopt (qua temperatuur) en hoe warm het rondom de koelbox wordt. Koelbox in een warme auto in de zon, dan is die accu in een paar uur leeg. Dit soort koelboxen zijn bedoeld om te gebruiken tijdens het rijden. Tijdens het rijden wordt de accu continu opgeladen en gaat dus niet leeg. Je auto accu is bedoeld om even kort voldoende stroom te leveren als je de auto wil starten. Dus ook als de koelbox tijdens een pauze de accu maar voor een deel heeft leeggetrokken, kan dat al problemen leveren als je daarna de auto weer wil starten. Beter zet je de koelbox tijdens een pauze uit (stekkertje eruit halen). Als je tijdens die pauze de inhoud van je koelbox gebruikt, is het ook niet nodig dat die dan nog koelt. Koude spullen eruit = warme lucht erin, de koelbox moet dan extra hard koelen precies op het moment dat de accu niet bijgeladen wordt.
Frencie
een week geleden
@Inekez1: bedankt voor de info

Antwoorden (2)

Dat ligt aan het opgenomen vermogen van de koelbox, als jij een 100 A/h accu hebt en jouw koelbox neemt 5A/h zal na 20 uur de accu schoon leeg zijn. Als de koelbox een laagspanningsbeveiliging heeft zal de accu niet leeg raken
een week geleden
Een elektrische koelbox is ongeveer 80W en trekt de auto-accu snel leeg. Voor de veiligheid zou ik 1 uur aanhouden maximaal 2 om de auto nog te kunnen starten.
een week geleden